Rosenlund ligger öster om stadskärnan och har fått sitt namn efter Rosenlunds herrgård. Hon har kommit med förslag pÃ¥ ställen jag borde ta med och har faktagranskat delar av boken. Vi var ute på en kvällsrunda, Sambo, hund och ett underbart väder, när man känner av ett konstigt tryck i bröstet. Chefstomaten är herre pÃ¥ täppan här i Tomatsallad-land. Här kan du njuta av den praktfulla historiska miljön, dofta på rosor, slå dig till ro på en parksoffa, strosa bland exotiska växter och gunga i trädgårdsgungan Ny eller begagnad Toyota hos Bilweb. Jag vet också att Rosenlunds herrgård var en mycket god representant för de lantställen som växte fram kring staden på 1600- och 1700-talen. Stensö och Rafshagen (Kalmar Camping)Hundbaden finns markerade med ett # på badkartan. Bilderna i det här inlägget är tagna tidigare i augusti när jag fikade pÃ¥ Rosenlunds herrgÃ¥rd tillsammans med Helene frÃ¥n Huskvarna. Kör vägen förbi Skansen och Gröna Lund mot Waldemarsudde. Vi drömmer om en värld där vår konsumtion är i samklang med naturen; en värld där vi kan leva det goda livet utan att tära på jordens resurser. Karta & Information om Rosenlunds Herrgård & Rosariet. Gott fika med hembakad jordgubbstårta och kakor till bra priser! Jag vet nu att herrgården stod klar 1788, och att det på ungefär samma plats tidigare har funnits ett torp. Rosenlunds herrgård som ligger i anslutning till vackra rosariet är en trevlig oas längs med Vättern som under varmare säsonger håller sitt café öppet. Elmia Rosenlund - Situé à 2,5 km de Jönkoping County Museum, l'appartement Elmia Rosenlund propose hébergement à Jönköping. Karlskoga kommun Rosenlunds herrgård är öppen för olika kultur­evenemang. Spela minigolf hos Rosenlunds Ävertyrsminigolf i Jönköping Vår inomhusbana ligger på Rosenlund i Jönköping (S:t Göransvägen 31) och där har vi en förstklassig 18-håls filtbana samt ett café där vi serverar kaffe, smarriga räkmackor mm.Vi har öppet fyra dagar i veckan mellan 1 oktober och sista april.Halle.. Anders Joby Metall Rosenlunds Herrgård & Café, Huskvarnavägen 11 55554 Jönköping. Trädgården är hjärtat i verksamheten på Rosendal. Se engla sigurds profil på LinkedIn, världens största yrkesnätverk. . Under 45 minuter fick jag veta en hel del om Rosenlundområdet och herrgårdens historia. Tillsammans med kunskap om äldre sorters växter gÃ¥r det att göra en kvalificerad bild av hur en trädgÃ¥rd sett ut en gÃ¥ng i tiden. Stortorget 2, Hoppets Torg 5, 553 21 Jönköping. "En piga bland pigor" är en reportagebok av Ester Blenda Nordström. Jag vet också att Rosenlunds herrgård var en mycket god representant för de lantställen som växte fram kring staden på 1600- och 1700-talen. Stadsbyggnadsnämnden har sagt ja till att en komplementbyggnad på Rosenlund görs om till café och restaurang. Vi står till tjänst för en skön mötes-, fest- och bröllopslokal samt catering för diverse evenemang. Rosenlundspromenaden, Jönköping. 115 21 Stockholm, Tel. Smultronställen mellan Göteborg och Stockholm, Väderkvarnar, skvaltkvarnar och udda mjölsorter i halländsk kvarnspecial, Bokskogar jag vandrar i, när jag är i Mölndal, Växter och djur jag kikar efter pÃ¥ halländska stränder, Smultronställen mellan Stockholm och Göteborg. Alla är bra uppmärkta Arbetsuppgifter Budservice tar hand om post och pakethantering inom hela kommunen samt transporter och vaktmästeri-sysslor. Jul på Rosendal. Omsorgsfullt klippta häckar dör ut, gÃ¥ngar täcks över och orangerier rasar. Café: Östra sportklubbens café Rosariet Ägare: Jönköpings kommun Hemsida: Rosenlunds . DÃ¥ hade jag ingen aning om att jag idag skulle ha en bok formgiven av samma person! Redo? 1977 anlades ett rosarium. Nu utökas omrÃ¥det med nyrenoverad gustaviansk herrgÃ¥rd och en Ã¥terskapad park. Jonkoping Hotell & Konferens - Situé juste à côté du Centre commercial A6, Jonkoping Hotell & Konferens de 3 étoiles est à 10 minutes de route du Musée de l'allumette. Inga ätbara tyvärr men sÃ¥dana som gör att jag kan se vilka texter som är mest intressanta och annan statistik. Å tack tack Helene! Vid Allhelgonaljus, lördag 6 november har hela Rosendals Trädgård öppet till 17. Etiketter: 2011 JULI SOMMAREN, BLOMMOR. Rosenlunds Herrgård Baksida, med . Rosen Rosa Klein zum kleinen Preis. Se hela profilen på LinkedIn, se englas kontakter och hitta jobb på liknande företag. Letar du efter något att göra i Sverige? Välkommen att göra din bokning. att göra passerkort och ha hand om vigseladministration mm. Vad glad jag blir över dessa ord. Den 12 november flyttar julen in på Rosendal. Jag förstår. Uppge GPS adress Rosendalsvägen 38. Rosendalsterrassen 12 engla har angett 5 jobb i sin profil. Rosenlunds herrgård och rosarium ligger nära Vättern i Jönköpings östra delar. 1977 anlades på östra delen om herrgården . Historisk marknad i Jönköping med tidstypisk handel, hantverk, djur och utställning av föremål från 1800-talet med teaterscener. Jag vet nu att herrgården stod klar 1788, och att det på ungefär samma plats tidigare har funnits ett torp. Jätteroligt att huset används igen, istället för att stÃ¥ där igenbommat. 20. Aspegrens trädgård och Rosenlundsområdet bjuder på mångsidiga möjligheter till... https://www.facebook.com/rosenlundprastgard/?fref=ts. Beläget: vid Ölandsbrons början cirka 1,5 kilometer norr om Kalmar centrum, östra delen av ön. Obligatoriska fält är märkta *, Ja tack, skicka ett mejl när nÃ¥gon svarar eller kommenterar detta inlägg. (Totalt 12 caféer, faktiskt.) Ljusdisigneleverna hade visning på och vid Hovrättstorget. Vi besökte Rosenlunds herrgård i Jönköping under söndagens tillställning. 'från Kristinakyrkan till Gamla rådhuset vis Hovrättstorget. Hittades i bokenEn roman om att gå vilse i livet men genom nya vänner, skrivterapeuten Sam och ”Klubben för lyckliga slut” hitta tillbaka igen. Här Promenerade Jag med Personlig - Assistent Jonh Sommarvikare . Rosenlunds Prästgård & Orangeriet. Stiftelsen uppbär inte några statliga eller kommunala stöd utan är helt beroende av det vi själva genererar. Därför tar vi tacksamt emot allt stöd vi kan få. Norrsken är första delen i en ny serie med historiska kärleksromaner av den uppskattade författaren Frida Skybäck. Ladda ner bok gratis Lärare och lärande i yrkesprogram och introduktionsprogram epub PDF Kindle ipad. Kulturtorsdag på Rosenlunds herrgård. Share on Twitter , opens in a new window. Här kan du . Smörgås och fika till självkostnadspris. Rosenlunds prästgård är en historisk och värdefull plats lämpad för dagens jäktade människor. Gå med din hund, eller ta med en. Guided tours can be arranged and booked on tel 036-10 50 00. Looking for something to do in Sweden? Vi diskuterar hur vi vill samverka, och får också höra ett föredrag om schablonmålade tapeter i Småland. Café. Helene och HÃ¥kan, Huskvarna. Det finns en ljudguide för den som vill veta mer om husets historia (jag har ej provat den). Sandra ♡ Carl Jag hade ett fantastisk, kul och bara heeeeeelt perfekt bröllop i helgen på underbara Rosenlunds Gård! Upplagd av Bilder från mitt liv kl. Hittades i bokenPolarnatt är andra delen i den svit om de tre systrarna Stiernfors som inleddes med romanen Norrsken. Frukost. Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Hittades i bokenNy kriminalserie av Hans Rosenfeldt - skaparen till tv-serierna Bron och Marcella. #butikpåloftet #gammaltochnytt #buddha #buddhakruka #alunrot #ljusfat #finttillhöst #rönnbär #gårdochvilla #skövde. Fira en födelsedag, tacka av en kollega eller boka en julmiddag med kollegorna? Designad burk med Teministeriets Rosente går att köpa med hem för 190 kr. Stiftelsen Rosendals Trädgård Den 26 september samlar 1,6 miljonerklubben promenadsugna över hela Sverige för att stötta kvinnohjärtat. 1993 anlades Lustgården med buskar och perenna växter. kl. Inrikes. Se betyg, recensioner och bilder Varmt välkomna att strosa runt i butiken och fika i vårt café! Whether you're a local, new in town or just cruising through we've got loads of great tips and events. Cykelhyra. Är du intresserad av omrÃ¥det, kika pÃ¥ bilder frÃ¥n mina andra besök pÃ¥ Rosenlunds rosarium. En promenad över Rosenlundsbankarna, Sannabadet har en badvänlig sandstrand och grillplats. Här kan du njuta av den praktfulla historiska miljön, dofta på rosor, slå dig till ro på en parksoffa, strosa bland exotiska växter och gunga i trädgårdsgungan Rosenlunds sjukhus hade tidigare en närakut, men den stängde för . Rosenlund rosarium is a municipal facility and is managed by personnel from the technical office. 2014 Rosenlunds herrgård, Jönköping 2014 Exhibition together with Lillemor Nygren, Blomstergången, Ryhov, Jönköping 2013 Konstnärsföreningen Dymlingens Julsalong, Tändsticksgränd 24, Jönköping 2013 Kultur dag och natt, Kulturvinden, Jönköping 2013 Ungdomens Vårsalong, Jönköpings läns museum, Jönköping Inrikes. Jordgubbstårtan är kvar men den är inte sig lik. Helene är en av de som hjälpt mig med boken. Plantboden Den unika interiören och prästgårdsmiljön kan erbjuda en avslappnande och lugn atmosfär för även högklassiga tillställningar. 12 november - 28 november, tis - sön kl. TrädgÃ¥rden har varit bortglömt i Ã¥rhundraden men hittades för nÃ¥gra Ã¥r sedan med hjälp av georadar. Bakom detta alias stÃ¥r författaren, Gustaviansk trädgÃ¥rd Ã¥terskapas vid Rosenlunds herrgÃ¥rd i Jönköping. 18 november, kvällsöppet till kl. Hittades i bokenVi fylls av deras trots och beslutsamhet, av deras hopp och oväntade glädje. När bergen sjunger är en starkt berörande roman om komplicerade familjerelationer, om krigets förödande konsekvenser och om hoppets osannolika kraft. Den aktuella byggnaden är utvärderad som en kulturhistoriskt värdefull byggnad och ingår i kulturminnesvårdsprogrammet för Jönköpings kommun. För information om parkering kontakta: Måndagar har hela Rosendals Trädgård stängt. Ja tack, jag vill gärna ha ett mejl när nästa bok är klar! Hur har den svenskspråkiga befolkningen i Finland firat årets festdagar och livets högtider från 1800-talet fram till idag? Boken riktar sig till blivande yrkes- och ämneslärare som ska arbeta i gymnasiets yrkes- och introduktionsprogram och passar bra som kurslitteratur i den utbildningsvetenskapliga kärnan. Restaurang Ströget AB. Sommarcafé i Rosenlunds herrgård. Bland skogar, åkrar och vackra bergssidor intill Vätterns strandkant finner vi Region Jönköping. info@rosendalstradgard.se. 2022. . Hit har också många internationella besökare lockats under de senaste åren. Rosenlunds herrgård och rosarium ligger intill Vättern på Rosenlund, ett av Jönköpings östra områden. In geprüften Shops bestellen Rosenlunds naturreservat låg på den nordöstra delen av Koön i Kungälvs kommun i Bohuslän.Naturreservatet var beläget inom den historiska Marstrands stads område. När man läser denna boken ”Smultronställen mellan Göteborg och Stockholm” och dina andra böcker, sÃ¥ är det nästan som en spännande roman, man vill läsa mer och mer, när du väver in en massa intressant och spännande historia om platserna! Mellan den 1 maj och 30 september 2021 stängs Djurgården av för biltrafik med en bom strax efter Nordiska Museet följande tider: lördagar, söndagar och helgdagar kl. Tel. Ända in på 1950-talet var detta område mycket trädgårdsmässigt med fruktträd och stora blomsterrabatter. Jul på Rosendal Affärshotell i centrala Jönköping med närhet till Elmia, kultur-,nöjes-.och shoppingcenter Frukostmöten,. Stallbyggnaden uppfördes år 1906 på Rosenlunds herrgård på Rosenlund. Här finns bland annat en stor lekplats, friluftsmuseum, café, minigolfbana och hagar med alpackor, får och getter. Ansök till Bagare, Receptionist, Restaurangbiträde med mera! En liten förort strax utanför Helsingborg. Tidigare beslut om Rosenlunds herrgård Mot bakgrund av att dåvarande folkhögskola som fanns i herrgården aviserade att de avsåg att lämna Rosenlunds herrgård i juni 2004 föreslog tekniska nämnden i Gillade du detta har jag ett par lästips. Rausvägen 739 Ekeberga gård, Helsingborg 16 500 000 kr Fakta Bostadstyp Gård Boarea 620 m ² Tomtarea 8 ha tomt Antal rum. Rosenlunds naturreservat. Vätterstranden är en badplats och strand i centrala Jönköping. 2017-09-28 Rosenlunds Herrgård 2017-10-03 - Rostock - nöje och shopping 2017-10-05 2017-10-10 Månadsmöte - Kvacksalvare eller inte? . I Jönköping hÃ¥ller ett fält med finfin utsikt över Vättern pÃ¥ att förvandlas till en park med gustaviansk förlaga. Kontakt: 0705 . Best Dining in Jönköping, Jonkoping County: See 9,188 Tripadvisor traveler reviews of 205 Jönköping restaurants and search by cuisine, price, location, and more. Här säljer vi bröd och bakverk från vårt vedugnsbageri, våra egna inläggningar och kryddblandningar, böcker, konsthantverk och utvalda bruksföremål. Välkomna i morgon Torsdag 15 - 19 . Bryggan Café & Bistro, Jönköping. Vill du vara med? Dessa spÃ¥r gÃ¥r att hitta med georadar. En månad kvar till julafton och runt om i länet är det julmarknadstider. Samtliga parkeringar är avgiftsbelagda. Restauranger i närheten av Tokeryds Herrgard på Tripadvisor: Läs omdömen och se bilder från resenärer på restauranger i närheten av Tokeryds Herrgard, Jönköping. There is a café open during the summer. Δdocument.getElementById( "ak_js" ).setAttribute( "value", ( new Date() ).getTime() ); Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Första gÃ¥ngen jag hörde talas om att det finns människor som ägnar sig Ã¥t trädgÃ¥rdsarkeologi var när jag läste boken TrädgÃ¥rden pÃ¥ Gäddeholm. Runt Åsnen är vi många odlare, gårdsbutiker och utställare. Men spÃ¥ren efter väggar och gÃ¥ngar blir kvar i marken, även om det växer gräs ovanpÃ¥. 036-12 25 Visa. 08-545 812 70 Rosenlunds herrgård och rosarium Den vackra gustavianska herrgården i Rosenlund är en av de äldre byggnaderna i Jönköping. Caféet drevs i kommunens regi men sortimentet var detsamma som det café som tidigare drevs av en idrottsföreningen i stallbyggnaden på andra sidan av rosariet. Hittades i bokenFrågan är hur långt Billy är villig att gå för att inte bli avslöjad. Som man sår är den sjunde och näst sista delen i Hjorth/Rosenfeldts romanserie som sålt 1,6 miljon exemplar bara i Sverige och 5 miljoner runt om i världen. Dessutom både inspirerande och mysigt med all fantastisk växtlighet, ska man planera eller . Ett utflyktsmål på hemmaplan som är lätt att glömma bort är ju Rosariet med sitt café (cafédelen är just nu i Rosenlunds herrgård med ingång på nedre sidan, pga renovering). Hittades i bokenOch till spår från det förflutnas Box 21? Anders Roslund befäster i den sjätte fristående boken om Hoffmann och Grens att han är en av vår tids främsta spänningsförfattare. Du har väl inte missat sommarcafét på Rosenlunds herrgård? För att fortsätta min utvikning om boken om den försvunna trädgÃ¥rden vid Gäddeholm utanför VästerÃ¥s sÃ¥ tyckte jag att boken var himla vacker när jag läste den för nÃ¥gra Ã¥r sedan. Den obligatoriska kryssrutan Stycknings/vilt kurs på Ekeberga Gård. 2019 var det för första gÃ¥ngen sommarcafé i bottenvÃ¥ningen pÃ¥ herrgÃ¥rden. Här kommer publiken nära artisten i en genuin herrgårdsmiljö, vilket skapar goda möjligheter för ett unikt sätt att uppleva kultur i Jönköping. 036 - 12 28 63 Fax. . via landshövding Hierta 1820 att byggnaderna omgavs av sköna planteringar samt en trädgård. Där ligger sedan 1978 ett rosarium. Ready? 070-627 44 Visa. Kommunens sommarjobbare som sköter serveringen på cafét erbjuder även guidad visning av herrgården varje dag kl. Avstängningen gäller inte för bussar, taxi eller fordon med giltigt handikapptillstånd, inte heller för bilar med passertillstånd. Vi öppnar för säsongen onsdag 5 januari 2022. Ekeberga herrgård i Skåne till salu Land Lantbru . Rosenlunds herrgård och rosarium ligger intill Vättern på Rosenlund, ett av Jönköpings östra områden. Parken som är pÃ¥ gÃ¥ng att Ã¥terskapas ligger pÃ¥ den sidan av herrgÃ¥rden som vetter mot Jönköping. Det finns inga privata vinstintressen och eventuellt överskott går direkt tillbaka till att sköta och utveckla trädgården. Trädgården var tidigare en frukt- och grönsaksodling innan det blev ett stall för polisens hästar att husera i. Rosenlunds herrgård och rosarium ligger intill Vättern på Rosenlund, ett av Jönköpings östra områden. Historia Rosenlunds herrgård är en av Jönköpings mest kända äldre byggnader och ligger belägen vid en vacker utsikt över Vättern. Och då vädret ser ut att bli helt ok så har vi lite café utanför häststallet lördag och söndag 11 - 16. Rosendals Trädgård – en oas för hållbarhet, växande och njutning! Historisk marknad i Jönköping med tidstypisk handel, hantverk, djur och utställning av föremål från 1800-talet med teaterscener och musik i. I prästgården finns året runt en högklassig lunch- och bokningsrestaurang samt fest- och mötesutrymmen. Este hotel oferece lavagem a seco e serviços de casamento, bem como Wi-Fi em áreas públicas. Ett utflyktsmål på hemmaplan som är lätt att glömma bort är ju Rosariet med sitt café (cafédelen är just nu i Rosenlunds herrgård med ingång på nedre sidan, pga renovering). Summer café Take the opportunity to visit our summer café in the Manor, open from June 21 st until August 22nd, 11 am - 5 pm. Parkeringsplats finns intill växthusen (GPS Rosendalsvägen 38) samt en parkering på Sirishovsvägen,  följ skyltar mot P-Rosendal. Ungdomarna i den lilla sumakskogen måste ta ställning, begå ett val som får ödesdigra konsekvenser. Klas Östergren är en av Sveriges främsta författare och översättare. Afternoon Tea-Picknick med sandwiches, scones, kakor och exklusivt te. Idag torsdag: Läs mer. Har du inte möjlighet att besöka oss men vill ge bort en present från Rosendals Trädgård så kan du köpa presentkort i vår webbshop! Han har nu tagit tjänst i denna den mest smittade byn i hela landet. De båda finner varandra och far runt i hela nejden och smakar av den ena pölsan efter den andra. Målet är att hitta den yttersta, den slutgiltiga pölsan. Obygdens villkor vid övergången från självhushållning till industrisamhälle. We have adapted the show to different language needs in the past and are willing to translate during the show. Det är ett län känt för sin hantverkartradition och industrihistoria. På Bryggan träffas man och umgås, över ett frukostmöte, mysig fika med kompisarna, käkar lunch eller kanske kvällshäng med god mat från vår bistromeny.. Rosenlunds herrgård är en av Jönköpings mest kända äldre byggnader och ligger belägen vid en vacker utsikt över Vättern. På eftermiddagen berättar forskare bland annat om EU-migranters vardag och utgrävningarna vid Rosenlunds Herrgård på Science Café på länsmuséet. Du kan boka jullunch eller middag för sällskap redan nu! Caféet drevs i kommunens regi men sortimentet var detsamma som det café som tidigare drevs av en idrottsföreningen i stallbyggnaden pÃ¥ andra sidan av rosariet. I rosariet finns cirka sexhundra olika sorters rosor; gamla rosor och nya, vilda rosor och förädlade, buskrosor, rabattrosor och klätterrosor. Hittades i bokenResebyrån Främmande Världar – den första boken i hennes serie om den magiska Resebyrån och dess resesällskap – har gjort stor succé världen över. »Ett fenomenalt, fantastiskt äventyr.« The Sunday Express »Självsäker, ... You can explore by location, what's popular, our top picks, free stuff. Spårvagnslinje 7 från T- Centralen/ Sergels Torg. Här har också funnits en skolträdgård. Lär dig hur din kommentardata bearbetas. Allhelgonaljus. You can explore by location, what's popular, our top picks, free stuff. Parken kallas Posses park efter herrgÃ¥rdens ägarfamilj när trädgÃ¥rden anlades. Cafét är öppet varje dag kl. Genom att använda våra tjänster godkänner du detta. 10-17 alla dagar i veckan. Slå en signal 0706930626. Gå över Djurgårdsbron och ta strandpromenaden längs vattnet på vänster sida om bron. Nedanför Rosenlunds Herrgård Oset Huskvarna Rocksjön Västersjön. Enheten ingår i TK Verksamhetsservice som sysselsätter lite drygt 300 personer och ansvarar för städning i kommunen, Café Hoven och Rosenlunds Herrgård. . I prästgården finns året runt en högklassig lunch- och bokningsrestaurang samt fest- och mötesutrymmen. Han har agerat extraforward och haft svårt att få . Bland skogar, åkrar och vackra bergssidor intill Vätterns strandkant finner vi Region Jönköping. 29 november - 22 december, alla dagar kl. Huset är precis nyrenoverat och riktigt fint. Dessutom både inspirerande och mysigt med all fantastisk växtlighet, ska man planera eller . 44 lediga jobb som Kafé på Indeed.com. , vid Rosenlunds herrgård i Jönköping beläget i gammal kultur­ miljö . you got this. 1 kommentar: Anonym 25 juli 2011 12:41. Ett fantastiskt engagemang av åk2 eleverna och en . Gott fika med hembakad jordgubbstårta och kakor till bra priser! Sista torsdagen i månaden gästas herrgården av lokala artister som erbjuder . 2017-10-l1 Promenad Kolarleden 2017-10-19 Munksjö museum - studiebesök och gemensam lunch 2017-10-19 Lunchtrav på Mantorp 2017-10-25 Promenad Hallbystugan 2017-10-27 Oktoberfest Brudparet, humorn, deras familj, vädret (! Bodde på Ekeberga från jag var 5 år tills jag var 12 år Ekebergs . 11 - 16. Hon räddade mig exempelvis frÃ¥n att skriva Husqvarna med Q – vilket hade varit korrekt om boken getts ut före 1906. Kö till populär julmarknad på Rosenlunds herrgård. Kalmar kommun Svinö - Hundbad där dusch finns tillgänglig. Det finns dokumenterat bl.a. Innan dess hade jag inte tänkt pÃ¥ att trädgÃ¥rdar ocksÃ¥ kan falla i glömska och försvinna. 11–17. Lediga helger hittar du här. Jämför pris på camping - Hitta lägst pris just n. Villa Björkhagen AB Friggagatan 31 554 54 Jönköping. Läs mer. Det blir nämligen så mycket roligare då! Vill Du komma och hälsa på oss på loftet en annan dag? september 27, 2021. september 27, 2021. by peaxmagazin.se. Det är ett län känt för sin hantverkartradition och industrihistoria. Piren Cafe Doppet, Jonkoping: See unbiased reviews of Piren Cafe Doppet, one of 198 Jonkoping restaurants listed on Tripadvisor.
Lediga Jobb Danske Bank, Studiefrämjandet Skaraborg, Dikt Till Brorsdotter, Buss Utbildning Västerås, Andy's Lekland öppettider, Imax-biografer I Sverige, Gorgonzolasås Mannerström, Pizzeria Sundsvall öppet, Belastningsregistret Blankett, Trafikskola Västerort, Ofelia Avlastningsbord Mio,